Allmänna villkor Flyttstädning i Stockholm
För att säkerställa en rättvis och tydlig affärsrelation följer vi de allmänna villkor som beskrivs nedan. Dessa villkor reglerar våra kunders och vårt företags rättigheter och skyldigheter i samband med tjänster och produkter vi tillhandahåller. Genom att anlita våra tjänster accepterar du dessa villkor i sin helhet. Vänligen läs igenom dem noggrant och kontakta oss om du har några frågor.
(1) Avtalets Omfattning
Dessa allmänna villkor reglerar alla tjänster som tillhandahålls av Flyttstädning i Stockholm. Genom att ingå ett avtal med oss bekräftar kunden att de har läst, förstått och accepterat dessa villkor.
(2) Priser och Betalningsvillkor
Priserna för våra tjänster är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Betalning ska ske enligt de villkor som anges i fakturan. Vid sena betalningar tillkommer en påminnelseavigft på 60 SEK enligt räntelagen. Eventuella extra kostnader som uppstår under arbetet, t.ex. för material eller tilläggstjänster, faktureras separat.
(3) Leveransvillkor
Vi strävar efter att utföra våra tjänster inom den tidsram som överenskommits med kunden. Flyttstädning i Stockholm ansvarar inte för förseningar som beror på omständigheter utanför vår kontroll, såsom dåliga väderförhållanden eller trafikproblem. Vid leveransförseningar informerar vi kunden så snart som möjligt.
(4) Ångerrätt och Returer
Kunden har rätt att avboka en tjänst utan kostnad upp till 48 timmar före den planerade städningen. Vid avbokning senare än 48 timmar före städtillfället debiteras kunden fullt pris. Ångerrätten gäller inte för tjänster som redan har utförts.
(5) Garantier och Reklamationer
Vi erbjuder en garanti på 15 dagar för alla våra städtjänster. Om kunden upptäcker brister i städningen ska detta meddelas oss inom garantitiden. Vi åtgärdar då bristerna kostnadsfritt. Reklamationer som görs efter garantitiden behandlas inte. Om kunden utför städningen själv utan att meddela oss i förväg, kommer ingen ekonomisk kompensation att ges. Flyttstädning i Stockholm har tre tillfällen att åtgärda reklamationen. Om detta inte fullgörs, har kunden rätt att anlita ett annat företag för att åtgärda de återstående punkterna till ett minimipris, och kostnaden debiteras Flyttstädning i Stockholm
(6) Ansvar och Ansvarsbegränsningar
Flyttstädning i Stockholm ansvarar endast för direkta skador som orsakats av vår personal under utförandet av tjänsterna. Vi ansvarar inte för indirekta skador, såsom förlorad inkomst eller andra följdskador. Vårt ansvar är begränsat till beloppet för den aktuella tjänsten.
(7) Personuppgiftshantering
Vi behandlar kundernas personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR). Personuppgifterna används endast för att administrera våra tjänster och kommunicera med kunden. Kunden har rätt att begära utdrag, rättelse eller radering av sina personuppgifter.
(8) Rutavdrag
Kunder hos Flyttstädning i Stockholm har möjlighet att utnyttja RUT-avdrag för våra tjänster, i den mån RUT-avdraget är tillämpligt. Vi följer alltid de aktuella lagar och regler som gäller för RUT-avdrag. Om Skatteverket av någon anledning inte godkänner utbetalning av begärt belopp, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden motsvarande belopp. För mer information om RUT-avdraget, se Skatteverkets hemsida.
(9) Avtalsbrott och Uppsägning
Om kunden bryter mot dessa villkor eller inte betalar i tid, har Flyttstädning i Stockholm rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan. Kunden är då skyldig att betala för de tjänster som redan har utförts samt eventuella skadestånd.
(10) Avbokningspolicy
Avbokning ska ske senast 2 dagar innan det planerade uppdraget. Om avbokningen inte sker inom 48 timmar före uppdraget, debiteras kunden fullt pris genom en restfaktura. Om RUT-avdraget har utnyttjats fullt ut, är kunden ansvarig för att betala det återstående beloppet.För ytterligare frågor eller kommentarer om dessa allmänna villkor, vänligen kontakta oss på info@flyttstadningistockholm.se.